Hotellfrukost-tips!

Idag började jag morgonen med att äta hotellfrukost. Nejdå, jag är hemmavid bara bestämt med Lena och Veronica att ses på Park Hotel här i stan och äta gemensam frukost. Ni som har läst andra inlägg kring hotellfrukost är jag ganska kräsen, jag har ätit så många hotellfrukostar i mina dagar att jag är ganska på det klara med vad jag förväntar mig som obligatoriskt plus att det behövs något extra för att göra mig riktigt nöjd.

Nu ska sägas att min bedömning av hotellfrukostar är ju helt utifrån mitt eget huvud och vad som passar mitt synsätt på kost och vad jag äter. Då jag inte dricker kaffe så bryr jag mig inte ett dugg om denna dryck osv. Ja ni fattar. Så det som alltid ska finnas (och finns för det mesta) är yoghurt med frön, nötter och så.

Så vad fanns på Park Hotell. Allt det obligatoriska fanns sen fanns det "det där lilla extra". Stekt ägg  och möjligheterna att göra ett glas med färskpressad juice, ojojoj mycket extra pluspoäng. Det fanns inget varm såsom bacon eller äggröra, men det gjorde mig ingenting utan det fanns surdegsbröd, ägghalvor, brieost och frukt så jag var så nöjd så. Sen kan jag lägga till att vill man så fixar de en tallrik med havregrynsgröt åt en. Jag kan verkligen rekommendera denna hotellfrukost. Mysig miljö gjorde ju inte saken värre heller.

Lite extra info kring hotellet så brukar det kallas Fawlty Towers och serverar även en populär afternoon tea mellan kl 14-16. Lördagar är riktigt populärt så då måste man nästan ringa innan för att boka plats då det är begränsat antal platser. Kommer jag absolut testa inom kort! Är ju ett ganska litet hotell med 30 rum med plats för 45 personer så det gör att det är relativt lite folk som trängs vid frukosten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0