Träningspeppad

Jajamensan nu har träningspeppen verkligen infunnit sig :) såååå härligt! Nu ska jag bara se till att förvalta den så den stannar en bra stund.

Just nu så gör den sig påmind mest hela tiden i den träningsvärk som uppenbarat sig, främst i rumpan. Kunde iofs misstänka att den skulle komma efter tre väldigt svettiga spinningpass denna vecka. Så vi kan sammanfatta det med att jag klarat veckans spinningpass med bravur :)

Hem ljuva hem

Stockholm levererade med trevliga middag, skönt häng i soffan och två härligt svettiga spinningpass med hela syskonskaran. Kan faktiskt vara så att en ny tradition är född :)

Nu är jag dock tillbaka på schlätta och det började väldigt bra med en grymt skön seger av cluben i CC.

Jag säger välkommen hem till mig själv :)

Fortsätter...

Leverera får jag säga!

Idag möte Sis o jag upp en kompis för lunch i gallerian. Sen var det dags för lite äventyr! Sista av mina födelsedagspresenter skulle inkasseras:) modell för en dag. Eller ja för ett par timmar iaf! Riktigt skoj att bli fotad o visst köpte jag några....

Men dem får ni inte se nu utan jag bjuder istället på en fin bild som jag döpt till Lek med paddan!

Stockholm...

Levererar det måste jag säga!

Idag började vi med så kallas Lindafrukost innan jag o Sis drog för att göra mig med padda! Efter mycket om och men så sitter jag faktiskt här och skriver mitt första inlägg på den. Mycket nöjd:)

Sen fick vi med oss Bror på ett spinningpass. Hihi var underhållande;) kvällen avslutades med trevlig middag.

Detta kallar jag kalasdag!

Stadsbyte

God jul!

Ett barndomsminne i juletider...

Min julklapp till får bli en historia från min barndom om jultomten. När jag var barn så var jag helt övertygad om att jultomten kom i en röd kombi... Det där med renar var inte min grej utan han kom i en röd kombi. Jag hade lika dålig koll på bilmärken som barn som jag har nu, men det var inte en volvo iaf utan den var liksom rundad där bak :) Lite lik en som jag hitta på nätet, se nedan.

"Tomtens" bil :)

PS Jag har slutat tro på tomten, men ändå så sprider sig en liten glädje varje gång jag ser en röd kombi med rundad bak.. för man minns tillbaka på den där spänningen kring tomten man hade som barn :)

Dan före dan...

Min nya ljusstake:)

Oj oj vilket pass!

Om jag har några som helst tvivel på varför man ska träna kan jag säga att efter ett riktigt bra pass, då är dessa tvivel puts väck! Igår var ett sånt pass och även idag. Okej, kanske inte så smart att lägga två spinningpass dagarna efter varandra, men vad gör det när benen är ganska glada (iaf tills allra sista låten idag när det sa stopp) och energin finns i kroppen...

Iom detta pass har jag sett till att fixa 3 träningspass/vecka iaf denna vecka. En trend jag nu tycker ska hålla i sig. Jag har även hållit mitt löfte om minst ett spinningpass / vecka. Denna vecka blev det ju tom två! Nästa vecka blir lite vajsning iom lite mindre utbud och att jag befinner mig i Stockholm större delen av veckan, men det är bara att se till att packa ner träningskläderna i väskan och tvinga med sig Sis :)

Haha en sista grej, verkar som jag fått spinningskav. Men det löser vi genom att skaffa ett par handskar innan händerna vants sig :P

Detta inlägg är inget egoinlägg för att visa hur duktig jag är, nej det är bara för att visa att energin ligger på topp hos mig :)

Hur tänkte jag?

Första dagen på julledigheten o jag ska på morgonspinning... Förhoppningsvis tänkte jag på känslan efteråt!!!

Julklappsspelet 2 av 2

Nöjd även denna gång:)

Pimp the bus

Sånt här gillar jag! Sitter på en julpimpad buss o nu snackar vi rejält :)

Julklappsspel 1 av 2

Iår ska jag vara med på två julklappsspel, vilket nog rubriken avslöja . Igår var det dags för första tillsammans med vingänget. Högst i kurs var nog en bok, vantar och kanske även ramen och ett te i perioder. När allt var över så var vi nog alla ganska nöjda tror jag :) jag var riktigt nöjd, för i min ägo finns nu ett par nya vantar jag haft siktet inställt på och en duschtvål med riktig god doft!!

Matkällaren.

Här kommer ett trevligt tips för alla som bor eller besöker min kära hemstad, Matkällaren! De öppnade i nya lokaler för ett par veckor sedan och jag var där för första gången igår. trevligt att gå runt där och hitta ett stort utbud av trevliga produkter. Det fanns allt ifrån ostar, choklad, olivoljor till färsk pasta, färdiga tapastallrikar, färsk fisk och skaldjur. Vill man kan man även äta lunch eller fika på plats.

I min kasse som jag tog hem fanns där en riktig god ekologisk ost från Blåklint och några spännande kanelknäcke-liknande saker :) Men var nog absolut inte sista gången jag går in där!

Kolla in deras hemsida här

Hotellfrukost del 3.

Här kommer den sista delen för denna gång angående hotellfrukostar. För tillfället så har jag ingen ny inbokad, men inte omöjligt att det snart blir en ;)

Hotell: Elite Grand Hotel i Norrköping

För denna som kommer handla om Elite Grand Hotel i Norrköping så var det ett spontant hotellfrukostbesök. Jag och en affärskollega skulle egentligen på ett möte i Norrköping i fredags, detta blev instället så vi bestämde att äta hotellfrukost!

Eftersom det inte var planerat så hade jag inga förväntningar alls, bara att äta frukost då jag var ganska hungrig :)

Första intrycket när man kom in i matsalen var väl lite sådär, kändes väldigt enkelt. Men sen började man kolla runt vad där fanns och glädjen ökades. Helt okej juice faktiskt, inte färskpressad men iallafall med fruktkööt, hemmagjord smoothie, egengjorda plättar, ett par fruktfat. Det som var negativt var kanske lite tråkigt utbud av bröd, de vanliga frallorna bara. Så även detta hotell får tummen upp!

En kopp choklad, ett glas juice, äggröra, ägghalvor, smörgås med ost, stekta champinjoner och ett litet glas med vad som jag trodde var någon yoghurt men visade sig vara fruktmousse (inte min grej!)
Några plättar med äpplemos, massa frukt och hemmagjord smoothie

Kärleksbrev.

Igår kväll så körde vi lite gymnasiegänget reunionen ;) Moomin och jag bjöd Sandra på middag och teater i 30 års present. Väldigt trevligt då vi nuföritiden inte alls ses lika ofta som i början av 2000-talet.

Efter en trevlig middag gick vi då till Östgötateatern för att titta på Kärleksbrev. Ingen hade riktigt kollat upp hur teatern skulle framföras utan hade väl mest koll på lite handling. Därav vår förvåning att hela teatern gick ut på att de satt vid ett bord och läste kärleksbrev som skickades under 50 års tid. Okej, nu lät det där ju ganska trist men det var det verkligen inte! jag erkänner att jag de första tio minutrarna tänkte att oj, är detta de enda som händer. Men det var väldigt levande och riktigt finurligt. Små saker som skådespelarna gjorde förstärkte innehållet i breven och texterna var riktigt finurliga ochman skrattade till med jämna mellanrum.

Så jag var riktigt nöjd när jag gick därifrån. Rekommenderas :)

Läs mer här

Hotellfrukost del 2.

Förra hegen var jag och Emma i Göteborg, där bodde vi på Hotell Grand Opera precis vid tågstationen. Här var ju förväntningarna höga på de viset att man skulle sitta en stund, njuta, diskutera livet och förhoppningsvis stå sig en stund. Därför åt man ganska rejält som kommer synas på bilden ;)

Hotell: Grand Hotel Opera i Göteborg

Plus här var att man kunde göra sin egna tjockvåffla, mums!! Annat stort plus var att man enkelt kunde beställa havregrynsgröt och sen kom de ut med en skål till en, fantastisk god var den också. Annars fanns det de vanliga som ska finnas på en hotellfrukost såsom bröd, pålägg, grönsaker, frukt, småvarmt. Lite minus får de för att detbara ska finnas dn där sabla juicekoncentratet, blä säger jag på den. Så det fick bli ett glas mjölk även här! Visst dricker jag te, men för att få extra plus på den då ska det finnas ett stort sortiment av lösteer och inte bara ett gäng påsteer. Vill man få extra plusplus, då kommer de även ut med en egen kanna med te eller kaffe ;)
Summerar man denna frukost så får den helt klart en tumme upp!

Kopp te, glas mjölk, tjockvåffla, äggröra, smörgås med ost, havregrynsgröt med kanel och äpplemos samt en croissant.

Spinninglöfte?!

Vet inte om jag borde skriva ut denna utmaning här, då finns det ju lite mer press på mig... Men det är ju samtidigt bra, att ni har ögonen på mig ;)

När jag köpte min nya cykel och började fundera lite på om jag kanske skulle cykla tjejvättern nästa år så sa jag till mig själv att jag ska köra ett spinningpass minst en gång i veckan fram till sommaren. Sen självklart kan man bli sjuk eller andra oförutsedda saker. Men jag ska verkligen kämpa för det.

Så med gårdagens pass, som förövrigt var otroligt kul gav massa energi och svetten flödade, så har jag hittills under två veckor hållt mitt lilla spinninglöfte. Så vem vill bli min spinningpartner nästa vecka? :)

Hotellfrukost del 1

Senaste veckan har det blivit väldigt mycket hotellfrukostar för mig. Jippi säger jag på den för jag tycker att bland det bästa som finns är att äta hotellfrukost. Har väl säkert skrivit tidigare att jag då och då går ut och äter hotellfrukost utan att ha bott på hotellet. Nu tänkte jag att ni skulle få en liten recension av de tre olika hotellen jag besökt och vad jag kände inför dessa :)

Hotell: Scandic Sergel Plaza i Stockholm

På detta hotell spenderade jag två nätter = två frukostar, tyvärr får jag säga att jag blev besviken. Att det var samma frukost båda dagarna var ju absolut inget konstigt, men Scandic brukar vara mer speciellt. Iallafall har de jag besökt tidigare 5-6 st varit bra grund.

Visst fanns det alla de grundläggande sakerna såsom fil, flingor med lite tillbehör, bröd med pålägg, ägg, småvarmt. Detta anser jag vara grund och kan inte ge något extra. Det som kan ge extra (enligt mig kankse man ska lägga till) är mycket frukt, hemmagjorda saker såsom smoothie och pannkakor, gott bröd, färskpressad jucie. Sen gillar jag ju jag gröt, så har man det så är jag inte missnöjd, men är väl ganska få som gärna tar en portion gröt när de äter hotellfrukost ;)

Tillbaka till Sergel Plaza då...
Tycker det var relativt dåligt utbud just på frukt, låg några melonskivor på ett fat bara, juicen var enbart koncentrat som inte smakar speciellt gott och visst fanns det pannkakor men de var fabriksgjorda. Mest positiva jag tyckte var helt okej bröd och havregrynsgröten. Lite plus får de för att det vid äggen fanns en äggskivare så man kunde enkelt få en smörgås med skivat ägg som jag tycker är riktigt smaskigt! Men njaaa blir betyget!

DAG 1 - Tallrik havregrynsgröt med kanel och äpplemos, äggröra, smörgås med ost och en mugg mjölk.

DAG 2 - Äggröra, smörgås med ägg, vattenmelon och två pannkakor samt en mugg mjölk.

Tidsbrist

Så skulle man kunna sammanfatta mitt liv just nu! Längtar efter julledigheten nu...

Hade jag valt hade jag krupit ner i soffan direkt efter ytterligare en tiotimmarsdag på jobbet. Men icke, har ju lovat Moomin att träna och som den goda vän hon är låter hon mig inte komma undan. Känns jobbigt samtidigt är det precis detta jag behöver, träningsenergi!! Ett Spinningpass kommer se till att ge mig det, tjo!

Veckans träning v50.

Vad tror ni, ska jag våga ta upp denna rubrik igen? Träningen har senaste månaden inte varit speciellt bra alls, men jag har fått in 1-2 träningar per vecka iallafall. För att jag ska vara ordentligt nöjd då ligger det på 3 träningspass i veckan, så jag har en liten bit kvar till det :) Men skam den som ger sig!

Tis: TRX m Malin
Tors: Spinning m Moomin
Fre: Spinning m Magnus
Lör-Sön: Någon typ av träning

Så nu ser jag gärna att ni peppar mig för att fixa 3 träningspass denna vecka!!! :)

Zzzz...

Senaste veckan har jag befunnit mig mer utomsocknes än inom, imorgon är det dags igen. Stockholm, dock bara över dagen... men tidig morgon innebär det! Passande då att jag sitter o gäspar käken ur ledig. Sov gott!

En helg i väst.

Har haft en jättehärlig helg i Göteborg tillsammans med Emma. Skönt med en lugn helg efter en intensiv vecka, jag menar det viktigaste var ju faktiskt att umgås och diskutera livets alla livsviktiga saker :D

I fredags var vi på Liseberg. Första gången jag var där och var riktigt mysigt med vackra ljus och lagom ycket folk. Vi såg tomten, den gröna lisebergskaninen i lite juligare tappning, vann nästan en massa dajm (jag valde nr 4, men sa att jag borde välja nr 6. Gissa vilken som vann ;), drack magisk valhorona varm choklad, skrämdes av en hårig musätare, tittade på levande renar och lite mer samt att vi frös lite, ojojoj vad kallt det var i fredags i Göteborg.

Efter Liseberg gick vi och åt på Jensens för att sedan försöka värma upp alla kroppens lemmar igen under täcket på hotellet. Vi körde tantmood och somnade trötta som gnuar innan kl 23...

Utvilade vaknade vi för att äta hotellfrukost, riktigt god! (Kommer skriva egna inlägg om mina hotellfrukostupplevelser i veckan tänkte jag). Sedan bar det ut på Göteborgs gator för lite julklappsinhandling och annat lunkande.

Tack Emma för en härlig helg, mycket nöjd är jag med både sällskap, upplevelser, hotell och inhandlade grejer :)

Tåg

Igår blev jag tillslut 53 min sen hem. Idag är det hittills bara en kvart:) men vad gör det, det är fredag och jag är ledig! Ett dygn i Göteborg tillsammans med fina Emma, tjoho!!

Hemfärd

Verkar som mitt tåg går iaf :)

Update: FÖRSENING!

Hotellgym

Haha okej kanske inte var det största gym jag sett, men men lite mer träning än att ligga på hotellrummet. O ute vill man inte va för mycket... Blåser, snöar o massa slask!!!

Lite snö

Glad att sitta inomhus idag. Blåser storm här i Sthlm.

Bild 1 var utsikten från hotellrummet.
Bild 2 är utsikten från kurslokalen.

Närmaste dagarna...

Får detta agera hem!

Skvallerintag

Jag är alltså och klipper mig :)

Adventsmarknad

Påbyltad med mössa, långkalsonger o dubbla vantar. Dags för årets adventsmarknad i gamla Linköping!

Mumsigt julte

Ny cykel check

Japp jag slog till! Så på måndag hämtar jag min nya fina cykel MED dubbdäck OCH cykelhjälm. Det ni!