Skyr jordgubb.

Då jag verkligen föll pladask för konceptet med Skyr, som jag skrivit ett tidigare inlägg om, så kommer det fortsätta med lite smaktester av dem. Idag åkte jag till Coop Forum, enda stället som har det just nu men om ett par veckor kommer de in i övriga butiker, och inhandlade en av varje smak. Då jag tränade sent idag och redan ätit middag innan träningen så vill man ha något smidigt men inte för mäktigt efter. Jag tog mig en Skyr med jordgubbssmak. Blev perfekt! Mättande och innehåller mycket protein som är bra att fylla på med efter ett träningspass. Det jag gillade framför allt var konsistensen, sådär härligt tjock och krämig, samtidigt som den inte var sådär söt som yoghurt brukar vara. Kände inte att smaken var jätteny, har ätit liknande kvarg i Finland. Kan inte säga att jag tyckte det smakade otroliga mängder jordgubb men gjorde inte mig någonting. Längtar tills jag ska prova de övriga smaker :)


Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Jag måste bara testa de men har ingen coop i närheten så får väl snällt vänta i ngn vecka till då... =)



Ironmaxx proteinet finns hos gymgrosisten och majestic nutritions hitta du på mma. =)

2011-10-27 @ 12:37:50
URL: http://fightingspirits.blogg.se/
Postat av: Ida

Det låter spännande med Skyr. Men är det tillsatt socker i de smaksatta varianterna?

2011-10-31 @ 10:33:32
URL: http://mittaktivaliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0