Kokosvatten.

Kan ana att ni liksom jag har läst om denna dryck i diverse bloggar och artiklar. Kokosvatten som ska vara helt fantastiskt, en av de renaste och nyttigaste dryckerna i världen. Självklart var jag tvungen att testa :)

Läser man lite om kokosvatten så ska det vara världens bästa törstsläkare, innehåller inga konserveringsmedel, laktos eller mjölkprotein. Drycken tas upp extremt fort och rensar ur kroppen på gifter genom att hjälpa levern och njurarna. Att den tas upp så snabbt av kroppen är för att den innehåller en perfekt balans av elektrolyter. Man kan säga att den återfuktar kroppen både utifrån och in, ska även kunna förebygga huvudvärk. Den är helt fri från kolesterol och innehåller många mineraler samt aminosyror.

Vad tyckte jag då? Jag fick tag i en variant med banan... Jag kan ha lite svårt för banan i drycker så jag var lite skeptisk. Tyckte också att banen hade lite för tydlig smak, men gillar man banan så är den säkert smaskens. Kändes annars väldigt god och nyttig. Jag trodde mer man skulle vilja bälja i sig den, men jag tyckte mer det kändes som man ville dricka litegrann av den. Perfekt ju för då räcker förpackningen längre. Den är ju inte så enkel att få tag i här i stan. Jag hitta den i hälsokostaffären och då fanns bara banansmaken. Men jag ska aboslut leta upp de andra smakerna, känns som ett bra alternativ till ex ett glas juice till frukost...

Jag är nog ännu inte lika frälst som många andra, men tror det mest har att göra med banansmaken än med kokosvattnet :) Återkommer så snart jag testat andra smaker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0