Chokladmjölk

Har ni gått i mataffärer senaste tiden kanske ni har sett att Cocio har kommit med lite nya varianter. En utav dem är en chokladmjölksdryck med namnet sport, den innehåller 40% extra protein. Inte helt fel. Självklart var jag tvungen att testa. Jag är ju ett stort fan av Pucko. Tyvärr är det ju inte det nyttigaste du kan dricka så mitt intag av det är väldigt väldigt låg. Men när jag såg denna, så tänkte jag att kanske kanske kunde jag få kunna dricka en god chokladmjölk med lite bättre samvete ;) Så förra veckan testade jag.
Mitt betyg: Klart den slank ner, sött och smakade choklad. Att den skulle innehålla mer protein än vanligt var inget man tänkte på under drickandet. Smaken tyckte jag inte slog Pucko på långa vägar, men det är ju helt en personlig åsikt med mitt tycke och smak. Så för min del kommer detta nog inte bli något inslag på min shoppinglista, men någon gång ibland kanske. Men då kommer jag nog unna mig Pucko :) Många andra bloggare som skriver om den tycker det är ett bra alternativ till andra återhämtningsdrycker som finns på marknaden (inga namn nämnda ;). Till och med ett bättre alternativ säger en del för att den inte innehåller en massa konstiga tillsatser.
 
Annars tycker jag det är en bra grej att man arbetar med produkter som folk tycker är goda och iaf försöker göra dem lite mer vettiga... Kommer ju i de flesta märken om man kollar runt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0