Ny cykel på gång!

Visst väljer jag de bästa dagarna att bestämma mig för att kolla på en ny cykel? Först en extra lång och väldigt blöt promenad dit och sedan kanske inte de flesta sätter likamed-tecken mellan detta väder och köpa ny cykel :)
 
Men det gjorde jag! Så jag gick bort och började fråga det mesta som har med cyklar att göra. Får lita litegrann på säljaren iaf, han verkar vara en riktig cykelnörd då han själv har en cykel för 120 000 (!). Efter ungefär en timme när vi diskuterat allt från hjul, ljus, reflexer, underhåll till stabilitet, utförande och ramar så landade jag nog till slut vid en. En tysk, för mig okänt märke, Kalkhoff! Säljaren drog paralleller mellan cykelmärken och bilmärken, minns dock inte om detta var en Ford, Audi eller vad det var. Synd också att det sa mig väldigt lite då jag och bilmärken mest är just ett märke och inte så mycket mer ;)
 
I vilket fall var det en hybridcykel med en himla massa växlar. Han lovade en utförlig kurs för hur allt fungerade, för tror aldrig jag haft en cykel med mer än 3 växlar :D Färgen var midnattsblå och det var en cykel som skulle fungera för pendlaren, åka Europarunt eller åka till affären och handla. Tyvärr fanns inte cykeln inne i dammodell utan endast i herr storlek XL. Gigantisk! Jag ska ha en dam i L. Tur i oturen var att den skulle komma in imorgon, så kanske cyklar jag runt på en fin ny cykel, MED DUBBDÄCK, innan veckan är slut. Och kanske kanske, så cyklar jag Tjejvättern nästa år. Någon som vill joina mig?
 
Sådär, nu fick ni en snabbversion på vad man kan ägna sig en kväll om man är som jag och får för sig att köpa en ny cykel lite halvspontant!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0