Reseberättelse Krakow dag 2.

Dag 2

Vi hade ställt klockan för att hinna gå upp, äta frukost och allt sånt där innan bussen skulle ta oss på dagens äventyr. Vi var påväg till Auschwitz och Birkenau. Tuff dag. Jag kommer inte skriva så mycket om det för det går inte beskriva med ord att vara där. Utflykten var en sextimmars där restiden var på två timmar tur och retur. Otroligt intressant och lärorikt, men som sagt ganska så tufft...



Tror faktiskt jag lämnar den utflykten med de orden och bilden.

När vi kom tillbaka till Krakow blev det lite mellanmål. Vi hade tidigare sett att många beställde in öl med en siroup i så det var vi ju självklart tvungen att prova. Jag tog med ingefära. Smakade som flytande pepparkaka och lite för sliskigt för min smak. Så efter ett par klunkar fick man nog. Till de beställde jag en crêpe med svamp. Det jag fick in var en blek pannkaka med riktigt äcklig svamp och lök-blandning i, på det toppade det med ketchup. Nej nej nej, föll mig verkligen inte i smaken!!


Vem har ketchup på pannkaka???

Så istället satte vi oss i solen på en uteservering på torget och tog en god drink och tittade lite på folk. Vi hade tänkt att gå till köpcentret Krakowska men det var stängt. Mycket mystiskt då väldigt många verkade tro att den skulle vara öppen. Men vad gör det när man kan sitta på en uteservering istället :) Middagen blev på en italiensk restaurang. Helt fantastisk mat! Blev tvårätters med gratinerad aubergine till förrätt och pasta till varmrätt som var ljuvliga. Med lite vin till det så spenderade vi denna kväll 150 svenska kronor. Åker ni någon gång till Krakow så måste ni helt enkelt besöka detta ställe. Rekommenderar starkt, ligger precis runt hörnet från det stora torget. Tyvärr ingen uteserveringen men en mysig restaurang med en entresolplan typ. Vilket fall, stora tummen upp för maten!


En whiskey sour för min del såklart ;)


Papardelle med kyckling och broccoli. Kändes som man var tillbaka i Rom förra sommaren :)

Efter middagen så kollade vi in Krakow by night lite. Strosade runt och njöt av härligt väder och mycket folk att titta på :) Sedan sov vi även gott i våra sänger även denna dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0