Yoga/Chiball.

Äntligen lite träning. Jag bestämde mig dock för att enbart köra yoga idag. Eftersom jag varit väldigt förkyld i en veckas tid så kände jag att kroppen skulle få mjukstarta lite. Efter förra gångens förkylning så drog jag igång för fullt och då kom dem ju sen tillbaka två veckor senare och det har jag ingen lust med igen.

Så jag bestämde mig för att enbart köra Yoga/Chiball-passet. När man varit iväg från träningen sådär så får man tvinga sig iväg lite genom att tänka hur skönt det känns efteråt och såklart när jag sitter nu efter passet så ångrar jag verkligen inte att jag gick dit, tvärtom. Jag har insett hur bra och nödvändigt det är med yoga för min kropp. Öka rörligheten och smidigheten, vilket jag behöver. Stretcha ut muskler och leder, vilket är nödvändigt. Det är ganska fantastiskt vilken skillnad man märker på början och slutet av ett yogapass. I början är allt kallt och stelt, medan man bara efter 60 min känner sig betydligt mjukare. Så jag ska fortsätta med detta, minst en gång i veckan. Så får jag hoppas att man märker ordentligt skillnad om ett tag :)

Jag är så lycklig att jag har hittat ett yogapass som jag trivs med. Tidigare har jag bara testat poweryoga men det var inte det jag var ute på. Detta pass har mer fokus på rörlighet och stretchning. Precis vad jag behöver!

Alla rörelser nedan gjorde vi inte, men ett gäng utav dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0