Cyklingen.

Ja gott folk, dags att ta tag i vardagsmotionen cykling. Får väl säga att denna vinter har jag varit ännu mer skrajsen för hala isfläckar än vad jag brukar vara.  En av anledningarna till att jag varit mer skrajsen är nog min cykelvurpa jag hade precis i början av vintern. Tror det kan vara därför jag har skjutit på det, men nu kör vi om vädret håller sig såhär.

Idag tog jag cykeln ut till bygget. Ganska lagom sträcka som väl tog en 20 min kanske, nu åkte jag lite fel så man kan nog få ner till på en 15 min. Sköna med cykeln är att man är mer fri, man kan åka när man vill inte behöva vänta på någon buss. Nackdelen är att vädret kan kännas ganska jobbigt ibland ;)

Jag har ännu inte införskaffat mig någon bättre cykel utan kör på med min citycykel. Får klara mig med den så länge, för har jag någon tanke på att klara ett cykellopp då måste jag faktiskt börja cykla mer. Så jag har ett löfte till mig själv. Innan jag skaffar en bättre cykel och kommer ut och cyklar lite längre med den så ska jag få in minst ett spinningpass i veckan! Enda reservationen är ju sjukdom och så, men annars är det bara att cykla på. Jag ska även använda cykeln som vardagsmotion mer och cykla till o från jobbet.

Vilka cykellopp funderar jag på då? Sommen runt och Tjejvättern. Kanske båda, kanske en utav dem, kanske inget... Vad tycker ni? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0