Cykeltankar.

Nu ska jag avslöja vad jag har för funderingar... Att införskaffa mig en bra cykel!

Varför kan man ju fråga sig. Jo för att jag vill ha en bra cykel när jag cyklar till jobbet osv, är så trött på att ha en tung citycykel med knappt några växlar alls. Plus... ja nu kommer det... Jag är sugen på att cykla tjejvättern!

Vad tror ni, kan det vara en rolig utmaning? Och tror ni jag klarar det? Inte haft så mycket tankar på det innan, men sedan förra året när Malin cykla den, plus att jag blev så peppad över att genomfört Lidingö Tjejlopp, så blev jag sugen. Någonstans inom mig så finns det väl någon hemlig dröm om att genomföra en tjejklassiker. Dock kan jag säga att just nu så ligger simningen väldigt långt bort. Även längdskidorna känns en bra bit bort :) Men Lidingö Tjejlopp har jag ju visat att jag redan klarar av och Tjejvättern känns inte omöjligt.

Att vara med i dessa lopp har inte så mycket att göra med att få bästa tiden eller så, utan det ligger mest i att faktiskt genomföra det. För något år sedan så fanns det inte ens på kartan, men  nu så finns suget i mig! kan väl lägga till angående tider, så ja jag har plan på att genomföra Lidingö Tjejlopp även iår och självklart så har jag som mål att förbättra min tid från förra året :)

Men efter alla dessa funderingar så har vi en grej, det som jag började med.. att införskaffa mig en bra cykel! Så i veckan som kommer så har jag en plan att kolla in cykelbutikerna här i stan för att få reda på vad för cykel som kan vara mest lämplig. För det ska jag erkänna har jag inte en susning om. Har ni några bra tips på vad en cykel bör ha får ni gärna säga till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0