Reseberättelse Krakow dag 4.

Hemresedagen. Dock gick inte planet förrän sent på kvällen så vi fick hela denna dag för att njuta av riktigt fint väder.

Dag 4

Vi började morgonen i solen på en uteservering för frukost, självklart vid torget ;) Jättegod äggröra, färskpressad juice, varm choklad och färskt bröd. Kostade väl runt 70 kronor. Vi hade en fundering på att gå till hotellet närmast vår lägenhet men då hade vi fått betala 160 kronor. Så frukost verkar vara ungefär sverigepriser på.

Efter vi checkat ut från boendet så var Elin var också sugen på Converse så Krakowska fick sig ett snabbt besök. Sedan strosade vi bara lite i det underbara vädret. Jag vet att vädret under dessa dagar varit helt fantastiskt även i Sverige, men under måndagen/tisdagen hade vi fått lite rapporter om regn och kyligare så att det sista dagen i Krakow var 25 grader och sol skadade ju inte.

Lunchen idag var en enorm besvikelse! Vi satte oss på en uteservering på torget och beställde kyckling alla tre. Hm jag har nog aldrig sett en torrare kyckling och potatismoset var helt smaklöst. Så alla lämnde större delen av portionen. Väldigt besvikna gick vi för att inta glass. Hamnade på ett café något kvarter från torget som var helt magiskt. Enorma glasskapelser med god italiensk glass för 40 kronor, det ni Smultronstället! Så besvikelsen av lunchen la sig iaf lite.

När magen var full av glass begav vi oss till de judiska kvarteren och kollade lite där. Finns en gata där som kallas breda gatan som var hur mysig som helst. Vi ångrade alla att vi inte intagit lunchen där istället. Så när jag kommer till Krakow nästa gång så ligger det på TODO-listan att äta på någon av restaurangerna där..

Tiden innan avfärd spenderade vi sedan med en smoothie på en uteservering vid torget. Vi började där vi slutade på samma uteservering faktiskt. Sen åkte vi taxi ut till flygplatsen. Kan tipsa om att inte åka dit för tidigt och inte tänka att ni ska äta er kvällsmat där för det är en plutterminal :) Vi landade vid kl 23 i Sverige och bussen hemåt gick vid midnatt, så när jag staplade in genom dörren vid halv 2 var jag ganska trött. Busschauffören ägnade sig också åt att spela opera och dramatiska klassiska verk för oss under resans gång...

Men summa, helt fantastiskt har det varit. Tack Hanna och Elin för några underbra dagar i Krakow :)