Kålpudding-lchf.

I veckan har jag berättat att en kollega o jag bildat matlag på jobbet. En dag var gäller. I måndags bjöds jag på en väldigt god kålpudding och självklart blev jag sugen på att testa att laga den själv. Enkelt recept och just nu står den i ugnen. Hoppas att jag lyckas lika bra som Magnus :)

Receptet är taget från www.lchfrecept.com.

Ingredienser:
1/4 vitkålshuvud
1 gul lök
800 g köttfärs
50 g smör (minst)
2 dl vispgrädde
salt o peppar

Gör så här
Bryn, eller snarare smält, ca 1/4 strimlat kålhuvud och en hackad gul lök i rejält med smör. Bryn också 8 hg nötfärs. Krydda med salt, svart- och vitpeppar och blanda i en ugnsform. Pressa ihop lite och häll på 2 dl grädde. Kör i 225 grader tills grädden kokat in. Servera med några lingon.



Update: Nu ligger en portion i magen och det var underbart gott. Såg inte lika fin ut som Magnus men men man kan inte få allt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0