SalsaAerobic.

Relativt nyss hemkommen från ett pass på SF, Salsaaerobic. Tror jag testat det en gång tidigare men det var kanske ett år sedan. Alltså det är roligt absolut inte det, men så förvirrande. Okej jag vet, efter en gång ska det vara väldigt svårt och man kommer in i det men jag blir nästan chockad över hur dåligt minne jag har. Jag stod oftare åt fel håll än åt rätt håll kändes det som och hjärnan var verkligen totalt blank vid flertalet tillfälle, trots att stegen gåtts igenom ett antal gånger. Var lite samma sak förra torsdagen när jag testade ett danspass. Skulle väl kunna sammanfatta det med Lindeli + koregrafier = Big NONO! :)

Jag vet att det är därför som jag föredrar pass som exempelvis Zumba, där är det ett antal stegkombinationer men nya till varje låt så inte alls så mycket att ha plats för i huvet. För när en ny låt kommer, då kan man säga poff o hejdå till de föregående.

Sedan tycker jag såklart att det är skoj att utmana sig lite, det är bra att låta hjärnan få jobba lite. Så jag säger absolut inte att jag inte kommer gå på denna typ av pass fler gånger! Tvärtom så kanske jag borde ge mig tusan på att gå så länge tills jag klarar ett helt varv utan att jag står där, vänd åt fel håll med ett otroligt stort frågetecken i ansiktet :D

... och rejält svettig, det blev jag trots allt!!

Salsaaerobics är förövrigt som ett typiskt aerobicspass bara att det är lite mer latinska toner. Så härligt glad det blev man ju :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0