Chi ball.

Jag har länge letat efter en träningsform som kan koncentrera sig på rörlighet och smidigthet samtidigt som där avslappning är i stort fokus. Kanske kan detta var det jag sökt? Jag har tidigare testat Body Balance, Pilates och Poweryoga men inte kännt att någon av dem varit helt hundra. På SF har de Chiball i kombination med yoga. Hade jag fått välja så hade jag nog hellre velat ha ren chiball, men men man kan ju inte få allt :)



Träningsformen kommer från Australien och går enkelt ut på att man rör sig till musik tillsammans med ett flertalet olikafärgade bollar som är aromabehandlade. Extra intressant tycker jag det verkar att passet byggs upp olika beroende på vilken årstid det är. Nu under vintern så är den lugnare medan under sommaren är det mer kraftfullhet och dymanik. Det beskrivs som ett bra pass för de som sitter många timmar framför en bildskärm om dagarna då den ger en bra avslappning för axlar, nacke och rygg samtidigt som den är bra för den som vill öka sin rörlighet och kroppsmedvetenhet.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

SV: Guuud vad härligt att höra, kör på :D

2012-01-21 @ 20:31:10
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0