Att motiveras.

Det finns mycket som motiveras mig, det finns mycket som får mig att inte ge upp. Skulle väl kunna sägas att det inte bara är inom träning och kost utan i de flesta faser i livet. Nu tänkte jag dock ta upp att motiveras vid träning. Och då också att motiveras under själva träningspasset att faktiskt göra det där lilla extra och faktiskt klara ett par gånger till när man tror att kroppen inte har ett spår av kraft kvar.

Jag tror att jag triggas väldigt mycket av det, jag nästan måste ha någon som peppar mig annars har jag lätt att göra det lite för bekvämt för mig och köra på fram tills det gör ont i musklerna men inte ta steget över att det faktiskt gör lite ont. Nej nej, tro inte att jag sitter här och säger att träning enbart ska vara något smärtsamt men för att det ska ge resultat då måste man ge musklerna och kroppen en rejäl omgång. Det sägs väl att när du tror att du inte orkar mer och presteras max, ja då har du en hel del kvar att ge måste bara få hjärnan att fatta det. okej nu känns det som vi kom ifrån ämnet lite.

I alla fall, jag triggas extremt mycket av att veta att jag har ögonen på mig och någon säger åt mig att jag faktiskt klarar lite till. Därför jag föredrar att gå på intruktörsledda pass. Många av de pass jag går på har jag en instruktör som följt mig i många år och faktiskt vet att jag oftast klarar mer än vad jag själv tror. Jag tränar ju även med vänner som pushar mig. Gillar jag skarpt så fortsätt gärna med det mina kära vänner! Exempelvis igår: Det var andra passet med de nya TRXövningarna. I tisdags misslyckades jag kapitalt med att stå i sidoplankan. Igår var det dags igen. Jag klarade det! Jag ser att intruktören (samma som i tisdags) kollar lite extra precis innan den börjar o liksom mimar "Idag fixar du det!". Jag lyckades och han kommer förbi o ger high five. Då bubblar det inom en och när det sedan är dags för andra sidan, ja då finns det ju inte en chans att jag ska ge upp den...

En annan aspekt är de träningspassen där man kör två och två där det verkligen går att pusha sin träningsbuddy. Jag tänker på TRX Intervall där man står två och två per band och den som inte står i bandet kan pusha den andra eller box & kick!

Så kom ihåg ni orkar så mycket mer än vad ni tror :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0