Vardagsmotion i byggbranschen.

Jag har väl nämnt vilken bransch jag jobbar inom tidigare, bygg. Insåg för ett tag sedan att här finns det vardagsmotion att tjäna. Nej nej, inte att arbeta ute på bygget (där man dock kan få till en hel del motion, helst om du drar betongslang som de gör på bygget just nu). Utan helt enkelt av att gå omkring i skorna med stålhätta och trampskydd. Iom att jag inte är ute på bygget alla dagar så har jag inte på dem till vardags, men när man har dem så känner man de vid dagens slut. De är ju tunga! Sen har jag fördelen att ha ett par riktigt snygga byggskor också ;)


Sen kanske inte ni alla vill gå omkring med byggskor om ni inte är i samma bransch, men varför inte införskaffa såna där vikter man kan sätta på ex fotleder? :)

Kommentarer
Postat av: Nilma

Jaa, det hade kanske vart något :)

2012-02-15 @ 23:18:11
URL: http://www.nilma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0