Stripaerobic.

Idag var det realease på Stripaerobic på SF. En av intruktörerna var Pinglan som även varit med och gjort koregrafin så jag hade höga förväntningar! Jag har ju testat denna typ av träning innan på Medley. Kan väl lägga till att kärt barn har många namn och andra namn man kan få höra om denna träningsform kan vara exempelvis stolsdans. För det är ju just en stol som man dansar kring, med, på och över. Det första jag möttes av när jag kom in i salen var ordentliga stolar, mycket bra för här kände man stabiliteten och vågade ta ut rörelserna. Koreografin var riktigt rolig och en del moment som gav en hel del styrka. Sen får man tänka på att det var första gången så det var mycket genomgång och man kanske inte riktigt fick upp det där flytet. Tror att det tar ett par gånger innan stegen sitter såpass väl att det inte blir hack när man glömmer bort något steg hit eller dit. Sen har ju inte jag pass med just mycket koreografi som mina favoritpass, gillar oftare pass när man bara kan mata på utan att behöva tänka vilket håll snurren ska gå eller vilken fot som ska dit osv. Men bra att variera lie med denna typ av pass för att låta hjärnan få tänka lite också. Och ska jag gå på denna typ av pass, då tycker jag absolut detta var ett av de roligaste. Så inte sista gången jag kör detta, för det var kalasroligt! :)



Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Det låter intressant det där :D



SV: Tycker inte den är så svår alls.. det är typ 5-6 olika delar som det räcker att man sköljer snabbt i varmt vatten direkt efter man har gjort juicen. De går också att diskas i maskin!

2012-02-02 @ 13:21:52
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0