Nystart.

Efter en tids förkylningen så var det dags att träna igen. Kändes så skönt att äntligen vara igång igen, som jag har längtat. Måndag idag och min tanke är att måndagar ska bli en standarddag vilket innebär yoga och zumba. Yogan är avslappnande, töjande och övar upp en himla massa exempelvis rörlighet och smidighet. Efter ett sådan pass känner man ett lugn. Då är det inte så dumt att byta till ett riktigt energifyllt pass, där tjoandet är högt och svetten lackar, Zumba. En bra kombination som ger en ordentlig genomkörare för hela kroppen och även knoppen!

Jag kände av att det var ett tag sedan jag tränade. Både i att kroppen kändes stelare än vanligt under yogan och att den där lilla extra energin aldrig infann sig. Dock fanns träningssuget och jag kämpade på som bara den. Sköna är att jag vet att det sällan dröjer länge innan det där lilla extra kommer till en :) Okej jag tror det dröjer ett par dagar tills den där totala träningsglädjen finns, men en otrolig bra avspark fick jag och jag är riktigt glad.

Tack Inger, Sonja och Anna för era grymma pass idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0