Mission: Nya träningsskor.

Idag påbörjade jag arbetet med att hitta nya träningsskor. Inomhusskorna som behöver förnyas då det rekommenderas att ett byte ska ske ungefär 1 gång/år om man tränar runt 3 ggr/vecka. Gummit torkar och stödet försvinner. Det vill man ju inte för då är risken att få ont så mycket större. Min kunskap om träningsskor är dock inte så stor så just nu ägnar jag mig åt att gå runt och titta i butiker och diskutera med personal. Det jag vill om mina nya träningsskor är, förutom att de ska vara bra och ha rätt stöd med mera, att de gärna får vara färgglada!

Idag lärde jag mig att jag ska tänka på att investera i en sko som ger bra stöd även sidledes. Trenden idag är de mjukare och lättare skon, som dock inte ger så mycket stöd just sidled. Attans då, finns ju så mycket härliga färger just i dessa modeller. (Men klart jag inte kommer köpa en sko bara för utseendet, funktionen måste också finnas!)

En annan upptäckt, som jag dock gjorde redan tidigare under vintern var att utbudet är ganska litet. Vad trist! Men jag ska inte nöja mig med första bästa, för visst hittade jag en sko som jag provade och den var bekväm, utan mitt sökande fortsätter. Synd att man måste prova dem innan, annars hade utbudet
varit så mycket större om man bara kunde inhandlat dem på nätet.

Har ni några bra tips på modell, affär eller liknande får ni gärna skriva en kommentar så blir jag så glad så. FORTSÄTTNING FÖLJER..


Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Jag använder löparskor när jag tränar inomhus för jag tycker de ger bra stöd och dämpning. =)

Gillar de svartrosa högst upp till höger skarpt, vil ha nu jue.. ;)



Sv: Tack, bara till att flytta in i ditt nästa liv då.. ;)

2012-02-12 @ 10:07:05
URL: http://fightingspirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0