Mission continue: Nya träningsskor.

Fortsatte idag mitt sökande på de perfekta träningsskorna. Inte enkelt då jag tycker det är riktigt dåligt utbud i denna stad. Har iofs hittills endast besökt två sportaffärer, men båda ställen har bara erbjuden en yttepytte hylla med fitnesskor. Förstår inte varför, så mycket folk det är på passen (o jag tycker alla brukar ha skor på sig!) så borde det ju finnas en stor marknad för denna typ av sko?! Just nu så ligger denna sko i topp iaf. Det är en  lite stabilare sko, tyvärr väldigt ofärgglad!



Det jag har lärt mig hittills är:
- De trendiga lätta och väldigt flexibla skorna, oftast färgglada, passar bra om du tränar t ex i gymmet, core, pump, trx
- Dessa skor är dock för instabila sidledes om man även tränar pass som innehåller mer rörelse
- Kör du squash så ska du hellre gå till hyllorna som heter indoor än fitness
- Nikes modeller är ofta lite smalare än t ex Reebook
- Du ska ha ungeför en halv centimeter fram till spetsen, så att tårna har utrymme att röra sig
- Finns modellen både för herr och dam är skillnaden oftast bredden på skon

FORTSÄTTNING FÖLJER...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0