Mission continue: Nya träningsskor.

I måndags var jag inne och kollade in den sista av sportaffärer vi har i denna stad. Var en jätteduktig tjej som berättade och lärde mig en massa nytt. Jag fick prova ett helt berg av skor, men summa blev att de som kändes helt klart bäst var de som saknades i storlek. En ynka halvstorlek så hade jag nog med största sannoliket varit ett par träningsskor rikare!



Vad jag lärde mig denna gång:
- Smalaste är tydligen adidas, mitten kommer nike och bredast är reebook
- Domnar tårna av i skorna är det troligtvis stödet för fotvalvet som inte ger tillräcklig avlastning. Då trycker man ner fotvalvet själv för att ge stöd = blir domningar. För att avhjälpa detta och "bygga upp" sitt fotvalv igen så kan man köpa speciella "fotvalvskuddar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0