Hosta.

Vad sur jag blir på min hals! Hostan jag hade för ett par veckor sedan är tillbaka och kliet i halsen. Så jag var klok (dock gillade jag det inte alls!) men träningen fick ställas in... Var tvungen att läsa lite om hosta.

Hosta är ingen sjukdom utan bara ett symptom. Oftast är det ju förkylning, vilket jag såklart gissar på för min del. Det har helt enkelt med att göra att luftvägarna är irriterade. Slem kan det bli "på köpet". För att lindra så kan man testa varm eller ljummen dryck. Har man besvär vid sovdags så rekommenderas det att ligga högt med huvud och överkropp. Har det inte blivit någon förändring på 2-3 veckor, då får man uppsöka en vårdcentral.

Det jag personligen tyckr kan vara jobbigt med hosta är när man hostat riktigt ordentligt så är kroppen så slut. Man tar ju liksom i från tårna på något vis. Jag hoppas ju givetvis på att den försvinner snabbt, ska vi säga redan ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0