Frukost- och mellanmålstips.

Många tycker det är klurigt att få till frukost (om man nu äter det på jobbet) eller ett bra mellanmål. Jag har hittat något jag gillar och är lätt att ha med sig till jobbet och fixa till! Vi har kl 9 gemensam frukost på jobbet och det består för det mesta av en smörgås. Då jag försöker dra ner på just smörgåsar och då bröd så kan man ju undra vad alternativet då kan vara. Att ställa sig och göra en omelett känns väldigt bökigt. När eftermiddagen kommer brukar jag ofta bli ganska hungrig plus att jag väldigt ofta tränar direkt efter jobbet så jag behöver något lite rejälare som mättar ordentligt. Vad är då lösningen?

Kesella och bär! Mums mums mums. Jag brukar köpa med mig några burkar kesella som kan stå i jobbkylen och i frysen har jag en burk med bär. När det antingen är frukost eller mellanmåldags så tar jag bara en glas, mugg eller liknande och värmer lite bär och i med en halv burk kesella, gojsa runt... NJUT!

Även jättebra då man är på språng som jag ofta är, kan man spara en gammal urdiskad kesellaburk och göra klart bärkesellablandningen och äta i farten. Perfekt också att snabbt få i sig efter ett träningspass när depåerna behöver fyllas på!



Bild 1: Äter efter i soffan efter ett träningspass
Bild 2: Färdiggjord burk som åts i farten mellan några eftermiddagsmöten

Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Kesella är riktigt gott jag kan tom äta det naturellt! =)

2012-02-03 @ 10:51:33
URL: http://fightingspirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0