Boktips och löplopp.

Bokrean pågår för fullt, började väl förra veckan om jag inte är helt ute och cyklar. Jag har besökt den en gång och det var lite av en slump, gick förbi och tänkte att jag lika gärna kunde ta en titt. En bok blev det "Kom igång med löpning" är Runners Magazine som ligger bakom. Inte för att jag tror den ger mig sanningen, men kan vara lite skoj att läsa och några tips kan man även få. OOch det jag verkligen söker, är peppningen och viljan att ta tag i löpningen sen så fort jag får klartecken att det är okej att testa löpningen. Än så länge känner jag ingen panik, mitt första lopp som jag ska jobba inför är Kanallöpet 1a maj. Min inre plan är att jag ska köra 2-3 st 5km-lopp under våren (Kanallöpet, Blodomloppet och ev Jubeljoggen) för att sedan koncentrera mig på att träna inför Lidingö Tjejlopp som är i slutet av augusti...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0