Mallis del 2 - mat & dryck.

Lite förväntningar hade jag på mat och dryck på denna ö, främst för att den ju tillhör Spanien och spansk mat och dryck ligger ju lite närmare hjärtat iom brodern i Madrid. Älskar tapaskonceptet, paella och dryckerna Clara och Tinto de Verrano. Så besvikelsen var ganska stor när jag upptäckte att Mallis inte var så spanskt som jag trodde. Paella blev det check på, lyckades hitta någon variant av Clara men njae tummen ner på den och tapas fanns de mest som lite småplock inte alls den där tapaskulturen som finns i Madrid.
 
Men förutom det var det några dagar av mycket god mat och dryck! Coctails som nämndes i det andra inlägget fanns såklart. Vi brukade kära happy hour 2 för 1. Då fick Emma välja en sort och jag en. Vi har inte alls samma smak kan jag avslöja. Jag hade nog tur för jag gillade hennes val betydligt mer än hon gillade mina. För henne var det Pina Colada som regerade, men jag körde mer på Caprinihia, Mojito och den varianten. Hon slapp dock testa Whiskey Sour :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0