Mallis del 1 - sammanfattningen.

Kom precis på att jag ju berättat väldigt lite om min andra resa jag gjort denna sommar, den till solen och Mallis.
 
Jag och Emma bestämde oss för att åka iväg några dagar till solen, men ingen charter. Så vi bokade flyg och letade upp ett hotell vi gillade någonstans på ön. Vårt val föll på Playa de Palma, Can Pastilla som ligger cirka en mil från Palma och bara några kilometer från flygplatsen.
 
TORSDAGEN
Resan ner var seg som vanligt, men lite korsord och allmänt babbel så landade vi på torsdagskvällen. Vi tog taxi till hotellet, o självklart var de säkert lite dyrare än vad de behövt vara men vi kom fram iallafall och kunde checka in. Rummet låg på tredje våningen och frågan var ju om mitt önskemål om fin utsikt som jag skrivit i bokningen var uppfylld. Haha well, om man lutade sig ut och tittade åt höger ja då såg man havet! För de kan man verkligen klaga på, närheten till havet. Låg ett kvarter bort och man var där bara på ett par minuter. Efter installerat oss så gick vi ner mot strandpromenaden för att få lite mat i oss. Hamnade på ett ställe med coctails. Då middagen avslutades med en god coctail med löfte om att vi varje dag skulle njuta av minst en coctail (Vi lyckades hehe). Efter lite promenerande för att se vart vi egentligen hamnat, och självklart doppa fötterna i havet så somnade vi gott. Hehe eller ja efter att vi upptäckt att min del av sängen lutade ganska kraftigt så jag fick spjärna emot för att inte rulla ner i mitten.
 
 
FREDAGEN
 
Vi vaknade ganska skapligt för att först få i oss hotellfrukost. Positivt överraskad måste jag verkligen säga att jag blev. Fast mycket som jag gillar inte bara vitt bröd och sockerflingor ;) Så tummen upp till hotellfrukosten, äggmackor med fil och müsli blev väl lite standard hos mig. Sen var det strandhäng som gällde. Vi lyxade och betalade för solstolar och parasoll. Lunchen intogs på ett ställe väldigt nära stranden där man kunde kombinera ihop matiga mackor. Serranoskinka, tomat och mozzarella i en grillad panini. Värre luncher kan man ju ha! När kvällen kom och kanske lite solsting också gick vi och åt middag nere vid strandpromenaden med havet som utsikt.
 
LÖRDAGEN
 
Dagen började som fredagen med hotellfrukost och strandhäng. Idag hade vi dock planerat att åka in till Palma så vi skippade solstolar. Handdukar på sanden fick duga. Ska väl tilläggas att det var otroligt mycket folk som körde den varianten och inte hyrde solstolar. Ganska lagom folk där vi höll hus. En liten bit bort på stranden som var lång och med fin strand var det mer hotell så där var det mycket mer folk... Kändes som det var lite av en sandstorm denna dag så uttrycket om att man har sand ÖVERALLT stämde verkligen! Jag var rastlös så jag ägnade större delen av dagen åt att strosa längs vattnet. Var fint vatten men vääääldigt långgrunt! Krävdes en bra bit ut i vattnet för att komma till lite skaplig vattennivå.
 
Vid lunchtid ungefär gick vi till hotellet för att duscha, byta kläder och ta bussen till Pamla. Väl på bussen insåg vi att vi glömt att fråga efter en karta innan vi åkte. Men vi hoppade av vid El Corte Ingles och tog det från de. Efter lunch så insåg vi att vi måste hitta en karta. Hade tur och gick rakt på en turistinformation och kartan var hittad. Sedan strosade vi runt i Palma ett par timmar. Fanns väldigt mycket shopping, mysiga små gator och torg. Kul att titta på folk, så det var mest de vi ägnade oss åt.
 
Väl tillbaka i "vår" stad var det middag och promenad längs strandpromenaden som gällde.
 
SÖNDAGEN
 
Ja ni kan ju gissa vad vi gjorde denna morgon och stranden hamna vi på. Var dock riktigt molngt. Gjorde inte så mycket dock då jag nog fått lite för mycket sol på mig redan dessa dagar. Jag ägnade en stor del av dagen åt att sova under parasollet i vilket fall :) Sen läste jag en hel del i boken jag haft med mig, första dagen då jag ägnat de övriga stranddagarna åt att kolla på folk. Haha helt galet roligt! Boken hette i vilket fall Niceville och kan verkligen rekommenderas. Finns som film också för de som inte gillar läsning... Ja och kvällen var middag och coctail. Vi kollade även in "kanten av Mallorca".
 
MÅNDAGEN
 
Hemresedagen, så efter frukost så tog vi bussen till flygplatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0