Aubergine Lasagne

Nu ska jag bjuda på ett riktigt smaskigt recept, väldigt enkelt. Tog ungefär 30 min i förberedelser och sedan tiden i ugnen. Receptet hittade jag på en blogg (http://jimpslchf.blogspot.se) med massa LCHF- recept, här.
 
Aubergine Lasagne
  • 400g köttfärs
  • 1 gul lök
  • 1 vitlöksklyfta
  • 1 burk krossade tomater
  • 1 dl vatten
  • 1 msk kalvfond
  • 1 krm paprikapulver
  • 1 tsk oregano
  • 1 tsk timjan
  • salt
  • peppar
  • 1 aubergine
  • 125 g mozzarella

Ostsås

  • 3dl grädde
  • 150g philadelphiaost
  • salt
  • peppar

 

Hacka gul lök och stek tillsammans med vitlök och köttfärs, krydda med paprikapulver, oregano, timjan, salt och peppar. Ha i krossade tomater, vatten, fond. Låt koka på tills allt vatten kokat bort. Skiva auberginen på längden i tunna skivor, koka i lättsaltat vatten i några minuter. Gör i ordning ostsåsen, sjud grädden och blanda i philadelphiaosten så den smälter, smaka av med salt och peppar. Varva köttfärs, aubergine och ostsås, avsluta med ostsås och skiva mozzarellan tunt och ha på. Gratinera i ugnen på 225grader i ca 20min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0