Workshops x 2.

Gårdagens besök i gymmet var inte så svettiga utan mer lärorika. Vilade musklerna större delen av tiden och fick istället lite genomgång i funktionell träning. Först en workshop i en blandning av funktionell träning såsom ViPR, kettlebells, viktplattor, Flowin och BOSU . Tyvärr hann man bara testa litegrann, skulle vara riktigt roligt att få köra ett helt pass med en blandning av dessa moment. Var en instruktör från Medley i Nkpg som höll i workshopen och där har det tydligen pass i detta. Så man kanske skulle ta sig och bege sig dit nångång :)

Funktionell träning går mycket ut på Vi är starkare som en enhet än summan av våra (kropps)delar.

Grundprinciperna för Whole Body Intergration
- Gravity into ground loading
- Stretch to shorten
- Multi-dimensional Movements
- Uing the entire body for movement!

Efter lite matintag var det dags för workshop nummer två, TRX. Detta är ju verkligen ingen ny träningsform för min del, tvärtom så är det en av mina absolut favoriter. Det mest spännande var att vi gick igenom alla de nya övningarna som kommer börja köras efter påsk. Ojoj säger jag om vissa av övningarna. Inte enkla för fem öre! Känns praktiskt taget omöjligt att den styrkan finns inte i min kropp, men kände iofs så för vissa av de övningarna som ingår i passen vi kör nu. Så ska bli riktigt spännande. Var ett par övningar som jag verkligen känner hur effektiva de är. Ser fram emot nya passet med nyfikenhet men samtidgt en stor del fasa ;)

Efter passet blev det en fantastiskt god smoothie, innehållande:
- Färska jordgubbar
- Mjölk
- Blodapelsinjuice
- Proteinpulver med vaniljssmak


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0