Nytt TRX-pass.

Jag och Mia inledde påskafton med att köra TRX Intervall. Intruktören hade bestämt sig för att köra på de nya övningarna som jag fick testa på förra söndagen på workshopen. En del av övningarna har ju bytts ut redan under passen i veckan, men första gången med alla nya övningarna. Rygg gillar jag, likaså axlar, biceps och rotation. Insida lår tycker jag tom är bättre än förra övningar för att träna den delen av kroppen, även bicepsövningen tycker jag är bättre nu. Triceps är lite klurig, så den saknar jag det trycket man kan ge i övningen man känner till. Men är väl mest en övningssak att får man in övningen så ger den nog mycket. Sen kommer vi till de nya magövningarna, ojojoj. Känns sååå omöjligt och jag kan ärligt säga att jag tom saknar den kära övningen sidoplankan :) Men är väl samma sak där, öva in tekniken och utmana sig själv så kommer det bli kalas...

Överlag är det bra att byta övningar, kroppen känner igen de förra övningarna och ibland kanske man blir lite bekväm. Nu får man fokusera totalt och både hjärnan och kroppen var helt slut efteråt.

Förresten så hade jag mina nya träningsskor på mig. Alltid lite risky innan om hur det kommer kännas och kommer man få skoskav. Men det gick mycket bra och skoskavet uteblev. Skönt det :)


Kommentarer
Postat av: Fighting Spirits

Man ska byta ut övningar med jämna mellanrum fr att chocka kroppen och ygga nya. =)

2012-04-08 @ 06:17:54
URL: http://fightingspirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0