Filip & Fredrik, min måndag.

Ikväll var det dags för en julklapp. Moomin hade givit mig en plats i publiken på Filip & Fredriks framtädande i staden. Jag hade riktigt höga förväntningar då jag hört gott om turnén. Visste inte så mycket vad den skulle handla om förutom att Linkan stod i centrum.

Jag hade en väldigt rolig stund, många skratt kom väldigt plötsligt och de hade sekvenser i showen som var riktigt bra. Och en hel del bra twister. Flöt på bra och kändes aldrig långtråkigt. En sak som gillades var att det kändes nytt. Alltid så med folk som varit med några år, att man kan känna igen sig lite för mycket från någon annan gång man sett dem. Tvärtom.

Om man ska vara negativ till något var kanske publiken, inget fel på den men den bestod av ganska ungt folk och ibland märktes det. Inte i deras beteende men vad Linköping var för dem. För en stor del i showen gick ut på att ta reda på vad vi ville skulle representera just Lkpg. Eftersom det var en relativt ung publik och mycket studenter så märktes det såklart. Men nä, inte negativt som i dåligt. Men det hade varit intressant vad som kommit upp med än något äldre publik. Sen tycket jag det skulle vara skoj att se vad andra städer tog upp och vad som diskuterades.

Summa är att jag rekommenderar detta! Kommer den till din stad så se den :) Tack Moomin för en kalaspresent, jag är supernöjd både med sällskapet och julklappen!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0