Bananplättar.

Nu har jag läst på hur många ställen som helst om hur fantastiskt gott det är med bananplättar. Lite skeptisk har jag varit, men jag måste ju testa. Var i Annika Sjöös blogg jag hittade receptet och speciellt svårt var de ju inte.

Mosa en banan, knäck i ett ägg och rör runt. Stek i en stekpanna och ät.

Jag har läst att det är gott att ha i vaniljpulver, kanel och kardemumma också och eftersom jag tycker kanel och banan är en fantastisk kombination så hade jag såklart i lite kanel också innan jag stekte :)

Gick väldigt lätt att laga till och tillbehör la jag lite kesella och jordgubbsylt på tallriken då de färska jordgubbarna var slut. Men nä, var totalt onödigt så de fick ligga kvar på tallriken när pannkakan åts upp. Visst ja, jag ringlade ju lite agavesirap på och det var gott.

Så vad tyckte jag? Inte dumt alls, kändes väldigt mättande och ett perfekt mellanmål ju eller varför inte frukost? Kanel var kalassmaskigt i. Testa!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0