Utvärdering TRX.

Idag testade jag TRX för första gången. Vi stod två och två vid banden. En person körde 30 sek och sedan körde den andra i 30 sek. Kan tyckas att 30 sek inte är en lång tid, men ojoj vissa övningar kändes ordentligt efter 5 :) Vi körde två omgångar, alltså fick varje muskelgrupp två genomkörare á 30 sek. Ska väl tilläggas att vissa övningar fick man med andra muskelgrupper också iom att det skulle spännas, sträckas osv.

Banden går att reglera i 3 olika höjder. Varje höjd har ett visst antal övningar såsom triceps, rygg, biceps, ben, baksida lår, mage, bröst... helt enkelt hela kroppen. Nu första gången var lite lite klurigt att få till vissa övningar, men tyckte att i redan omgång två så blev det enklare. Så jag tycker ändå övningarna var relativt enkla att förstå vilket gjorde att man kunde ta i ordentligt redan från början. Det är lätt att variera hur tungt det blir, det styr man enkelt genom att antingen ta ett steg framåt eller bakåt. Känns ganska lustigt att en decimeter framåt eller bakåt kunde göra en så enorm skillnad. Man behöver heller inte tycka det är jobbigt om man inte klarar lika bra som grannen, under de 30 sek man själv kör så är man så fokuserad på sina egna band att man inte hinner kolla på grannen :)

Nu vet jag inte hur passen kommer bli om det kommer bli många förändringar o att man kan variera ganska mycket själv ju mer man lär sig, misstänker nästan det. Jag tror att det bara är positivt då jag annars tror det kan bli lite enformigt.

Slutligen kan jag väl sammanfatta det som riktig bra träning, känner ordentligt i flera muskelgrupper i kroppen. Kommer absolut köra detta igen. Och japp, man blev allt lite svettig också!! Ett mycket bra styrkepass helt enkelt. Nästan så jag ger det fem hantlar av fem möjliga. Iaf en riktigt stark fyra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0