Skyr.

Åh nu har jag läst en massa om denna produkt och ser verkligen fram emot att få testa den. Är en isländsk  yoghurt och kommer fr o m måndag att finnas på Coop Forum och från 7 november i övriga butiker.

Skyr görs på skummjölk och yoghurtkultur. Det jag ser fram emot är att den har en hög proteinhalt, likt kesella och keso. Vilket gör den mer mättande. Hela 53 % av energin i Skyr kommer från protein och en portion innehåller så mycket som 16 g protein. Ska även läggas till att den är fettfri och nyckelhålsmärkt.

Nu när den lanseras i Sverige kommer den finnas i fyra olika smaker: vanilj, hallon&granatäpple, blåbär och jordgubb. Återkommer med ett inlägg så fort jag smakat dem :)

Innehåll per portion (160g):

  • Energi: 520 kJ (120 kcal)
  • Proten: 16 g
  • Kolhydrater: 14 g
  • Fett: 0,3 g
  • Naturlig arom och syrningskultur

Pris: Ca 18 kr.


Vill ni fråga efter den i butiken så uttalas det såhär : 

Hur uttalas Skyr

Läs mer på http://skyrsverige.se/


Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Ska verkligen bli spännande!



SV: Nä, jag har tyvärr inte testat den ännu.

2011-10-21 @ 12:28:07
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0