Lock i örat vid träning.

Sådär klar med dagens träning och fått ny energi i magen, så nu är jag redo för en fortsatt trevlig lördag. Körde TRX med samma tjej som förra lördagen. Vi pushade och pressade varandra till att ta ut det lilla extra. Tycker vi lyckades riktigt bra för mina muskler var verkligen helt slutkörda. Under sista omgången med plankan så skrek jag rakt ut för att kroppen var så trött. Yes, då har man tagit ut sig!

Under riktig hård träning så drabbas jag alltid va lock i örat. Är det något ni gör? Var tvungen att googla lite på detta och upptäckte att det tydligen är väldigt vanligt vid hård träning. Anledningen? Örontrumpeten, ventilen mellan örat och halsen blir för trång. Denna ventil är klädd med en slemhinna som helt enkelt svullnar. Alla drabbas ej av det och det beror på bredd på gången i örat samt att det är individuellt hur man reagerar på slemhinnas svullnad. Är för det mesta ingen fara :) Botas gör det genom tryckutjämna det som vid dykning och även avsvällande näsdroppar kan hjäpa..



Ja där ser man, har man lärt sig nåt nytt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0