Helgstart.

Jag startade helgen igår med ett Zumbapass. En kalasstart ju! Zumba är ett sådant pass som ger en väldigt mycket glädje samtidigt som svetten rinner. Då man, ganska naturligt, oftast är lite extra glad själv när helgen börjar så ger Zumban en den där extra kicken! Så jag gick svettig från träningen igår, men ack på ett riktigt toppenhumör. En tanke jag fick under passet var hur olika pass kan vara beroende på vilken intruktören är. Blev sig så att den intruktören som höll gårdagens Zumbapass var ny för mig. Inte som intruktör, men som intruktör för Zumba. Det som förvirrade hjärnan mest är ju när olika intruktörer har helt olika steg till samma låt. Kroppen har liksom vant sig vid olika rörelser till låten och så blir det något helt nytt. Absolut inget fel, men man får allt tänka till :)

Efter träningen så var det snabbt duscha och få i sig lite ny energi i form av mat och sedan bege sig till stadens biograf. De tre musketörerna. Jag tillhör ju den skaran som gillar historiska filmer med mycket kostymer. Blir lite sagolikt i  min värld och man kan liksom drömma sig bort. Vardagen runt omkring en känns långt borta. Tyvärr var väl inte filmen någon höjdare, blev liksom lite för mkt Piratesfilmernaparodi. Men film på bio är alltid lite mysigt, så det var ett par avkopplande timmar där i biomörkret... Sen somna jag gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0