Frukosttips.

För några veckor sedan så besökte jag Naked Juicebar och köpte mig en powersmoothie som heter Shapin' Chocolate. Underbar och mättande. Perfekt som mellanmål! Insåg ju att den inte är svår att göra själv hemma... Så det har blivit en given favorit som frukostsmoothie på helgerna. På vardagarna äter jag ju frukost på jobbet så jag är riktigt usel på att ha frukostgrejer hemma. Pålägg existerar sällan i min kyl kan man säga :) ingridienserna till denna smoothie är dock vanliga i mitt hushåll. Är även en perfekt mellanmålssmoothie om man ska träna ett sent pass.. eller efter man tränat ett sent pass. Ja möjligheterna är stora :) Så vad innehåller den?

- 1-2 msk Kakao
- 1 st Banan
- 1/2 dl Fryst mango
- 1 dl Vaniljyoghurt
- 1/2 dl Apelsinjuice
- en skvätt mjölk

Jag använder aldrig några mått utan häller lite på måfå, så det är bara att expriementera lite beroende på lite hur tjock man vill ha den och vilka smaker man föredrar. För att det ska bli en powersmoothie så har de på Naked Juicebar i en matsked proteinpulver. Jag brukar variera det med att ha i kesella för att få en ökad proteinmängd och göra den mer "matig". Håller man sig mätt längre... Men tänkte köpa mig lite proteinpulver för att det är så praktiskt :) Testa denna och njut!!!


Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Åh, tack för tipset hörrö!

2011-10-01 @ 12:06:24
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Fighting Spirits

Muhuuuums, lät riktigt gott!

2011-10-02 @ 09:28:33
URL: http://fightingspirits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0