Mellanmålstips.

Kom på att jag inte berättat om mitt absoluta favorit mellanmål just nu. Perfekt där på eftermiddagen på jobbet. Banan pudrad med kanel.

Banan: innehåller mycket kalium vilket motverkar ex muskelsvaget och kramper vid träning. Bananer har även mycket tryptofan i sig vilket förbättrar humöret och har en lugnande effekt.

Kanel:  Reglerar blodsockret bra och minskar sötsuget.

Sen att kombon är utsökt är ju inte dumt heller. Jag vet, har fått en hel del skeptiska blickar för detta mellanmål men vid provsmakning har mångas tankar om kombinationen ändras. Så testa ni också :)


Kommentarer
Postat av: MrT

tjejer med ständig tillgång till banan har jag överlag alltid uppfattat som mycket glada personer som alltid har ett leende på läpparna :)

2011-11-24 @ 08:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0