Weird dröm i öst

Jag tillhör ju den lyckliga skalan som ofta kommer ihåg mina drömmar. Så här kommer nattens..

Tillsammans med Hanna var jag i ett land i öst. Inte förvånande alls då vi hamnat i östländer en hel del ;) Vi skulle äta. Kom in på någon restaurang där det såklart var köer och vi hamna i den som gick långsammast. Känslan var att det var ungefär som Burger King är här, fast inte bara hamburgare. Hanna bestämde sig snabbt för att ta typ ställets vanligaste meny. Jag ville tänka lite mer. Dock så skulle jag göra det när jag köa, för att komma fram till kassan och då börja tänka på vad man vill ha det är bara dumt!! (Sådant lär man sig efter att jobbat inom branschen själv hehe)

Stället hade någon meny där man kunde välja ganska många olika varianter. Den skulle jag ha, fast försöka välja lite nyttigare alternativ. Allt var på franska. Tyckte jag hade helkoll när jag kom fram. Jag skulle ha något med fisk, sallad och så yoghurt till efterrätt. Hm var liksom inte riktigt de jag fick på min bricka... Fick någon egen oljelampa där jag själv skulle tillaga min mat. Någon typ av mandelgrej.. eeh what? Det som jag trodde var en yoghurt med körsbärssmak var ett körsbär. Dock i storlek giant! Salladen som jag trodde skulle vara en vanlig grönsallad var i deras land någon kålsallad. Så när jag väl beställt klart, självklart tog det kalaslångtid o alla suckade över att jag krånglade så mycket, så stod jag där med en bricka med riktgt skumma saker. Önskade bara att jag gjort som Hanna och tagit ställets vanligaste hamburgermål..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0