SPB del 2.

Dag två i staden var det egna äventyr som gällde. Vi tog sikte på Isaks katedralen. Efter att gått 211 steg i en slingrande trappa fick man en ganska schysst utsikt över Sankt Petersburg.





När vi skulle äta lunch hamna vi på något riktigt ryskt ställe. De förstod inte riktigt vad jag sa och jag förstod verkligen inte vad de sa. Jag fick iaf några typiska ryska saker :) Borstj. Det var gott!


Sedan var målet Russian Vodka Museum. När man läste om museet var det på engelska osv. När man kom in så stod allt på ryska. Så tyvärr gott folk, jag kan inte berätta om vodkans hemligheter för er. Enda jag lärde mig var att man druckit det himla länge, det finns massa olika sorter som verkligen kostar olika mycket och även de ryska presidenterna dricker denna dryck!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0