Sista tiden på bortaplan.

Skulle ju kunna säga att den tiden mest tillbringades på resande fot. Tar väl drygt ett dygn dörr till dörr kan man säga att resa via bil och båt till de finska skogarna.

Vi började med att åka en sväng till mormor som bjöd på pannkakor, mmm mums! Sedan började färden ordentligt mot Helsingfors. Yes, diskussioner om musikval blev det och jag var väl den som mest fick foga mig. Men blev någon radiokanal så det var lite sånt där vanligt skval.

Väl på båten så åt jag en riktigt god caesarsallad. Yay, är så gott! Lycka på en tallrik. Handla lite i taxfreen, tog en GT i baren och njöt a att kolla ut på det vackra havet.



Sedan var jag ju tvungen att spela lite på enarmad bandit. I Finland så är de väldigt vanliga, finns överallt o alla spelar på dem. Jag brukar väl mest spela några gånger för nostalgin. Nu finns de ju på de flesta barer även i Sverige, men i Finland har de funnits i matbutiker, caféer ja lite överallt sedan jag var liten...
Jag vann! Hela 6 euro rikare blir jag. Hoppas detta inte betyder att jag har tur i spel nu bara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0