Lucka 23.

I dagens lucka i MalinIForms julkalender var det en fråga som var vad som är viktigast för mig med kost och träning. För mig var svaret enkelt : Glädje och harmoni

Glädjen ligger i att jag måste njuta och se fram emot min träning. Att enbart känna tvång gör att det enbart känns jobbigt. Då jag ganska ofta kombinerar träningen med att göra det tillsammans med någon vän så blir träning oftast dubbel glädje. Ni är nog många som kan hålla med mig om att den där bubblande glädjen inombords som finns när träningen bara flyter på och kosten känns som mest natulig i världen, den är fantastisk.

Harmonin betyder att jag inte går till överdrift. Att jag hittar den där balansen. Trots att jag inte tränar 6 ggr i veckan så kan jag klappa mig själv på axeln och känna mig nöjd, att jag faktiskt kan ta en svullardag utan att ha dåligt samvete. När man känner den harmonin i kroppen, ja då kan man nästan erövra världen!

När jag läste frågan och kände att svaret kom så naturligt, då kände jag mig ännu mer peppad inför den 2 januari. Den 2 januari då jag ska dra igång en riktig nystart, både träningsmässigt och med kosten. Just nu ser jag fram emot den. Samtidigt som jag älskar glädjen och harmonin jag känner i kroppen över att tagot de beslutet men samtidigt kunna njuta just nu :)

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Härligt att du är så peppad! Och tack för de fina orden såklart :D

2011-12-24 @ 00:46:09
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0