Lindeli vs julbord.

Min frånvaro från bloggen har en simpel förklaring. Jag har befunnit mig i de småländska skogarna utan så mycket tillgång till en dator. Igår åkte jag till Nässjö för att jobba, på kvällen var jag sedan medbjuden på vårt Nässjökontors julbord. Så framåt kvällen åkte vi ännu längre in i skogarna till ett väldigt trevligt julbord. Många känner till att jag verkligen inte är ett fan av julbord. Detta har såklart lett till att jag väldigt sällan äter julbord. Ser liksom inte anledningen. Så det var med skräckblandad förtjustning jag åkte på detta. Skulle jag hitta saker jag gillade var helt enkelt min fundering? Var inte så orolig då jag vet att lax är ett inslag och lax, det gillar jag skarpt! Blev väldigt positivt förvånad av hur mycket goda saker jag fann på julbordet, mest lycklig blev jag för räkorna. Så jag satt glatt och skalade räkor :)


Minns inte vad stället vi besökte heter, men det låg nära Sävsjö tror jag. Var full snöstorm där, därav den otroligt kassa bilden :)

Min tallrik med kalla rätter bestod då av en mängd räkor, ägghalvor, inkokt lax samt en hel massa av dekorationen av rätterna dvs grönsaker :)

Tallrik två med varma rätter bestod av ännu mer räkor, brysselkål, omelett, kyckling, ägghalva, rostbiff och älginnanlår.

Sen blev det såklart även lite efterrätt med ostkaka, chokladmousse, clementin och lite julgodis.

Sammanfattningvis blev jag alldeles lagom mätt och var riktigt positivt överraskad över allt gott jag hittade. Sen att det kanske inte var "typisk" julmat gör väl inget ;)

Kommentarer
Postat av: Nilma

Härligt att du blev glatt överraskad!



SV: Tack tack! haha, eller hur?

2011-12-10 @ 22:48:08
URL: http://www.nilma.se
Postat av: Malin I Form

SV: Jaa, det är jättegott så det ska bli spännande :D

2011-12-11 @ 00:52:45
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0