Hotellfrukost.

Något jag tycker man kan unna sig då och då, trots att man inte bor på hotell, ja det är att gå till något av stades hotell och äta hotellfrukost. Visst kostar en liten peng, men gå lite senare och se det som en brunsch :)

Nu när jag var iväg i Stockholms så blev det två dagar hotellfrukost! Då jag försöker äta mindre kolhydrater så är jag alltid nyfiken på vad hotellfrukosten ska kunna erbjuda förutom smörgåsar. Ska väl säga att jag aldrig har svårt att hitta saker att äta, men gillar alltid när det finns det lilla extra... I fredags morse så fick jag njuta av både hemgjord smoothie och färskpressad juice, något som till min stora besvikelse inte fanns som alternativ på lördagsmorgonen. Gillades dock starkt att det fanns gott om färsk frukt, diverse nötter och frön. Lite speciellt med denna frukostbuffé var att det fanns en japansk avdelning, så varför inte börja morgonen med en skål med misosoppa :)

Nedan följer mina två favorittallrikar de båda morgnarna, överst har vi fredagens och nederst lördagens. Mycket frukt, lite ekologisk vaniljyoghurt, diverse frön och nötter samt toppad med kanel. Ett bra sätt att få i sig vitaminer, bra fetter, protein osv... Yummie!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0