Stress.

Detta inlägg tänkte jag ägna mig åt ämne stress. Någon som i grunden är bra, för det taggar igång människan inför olika uppgifter. Men det är den långvariga stressen som jag tänkte behandla. Den som inte är bra!

Jag har perioder i mitt liv där stressen är hög, det är mycket på jobbet, mycket på fritiden, mycket överlag helt enkelt. Min person vill helst inte lämna saker till andra, utan gör jag det själv så vet jag att det blir på de viset jag vill. Jag tycker det är roligt med mycket på agendan och när man har känslan av att ha gjort en förändring.

MEN...

Inte bra. Just nu har jag vänner som är stressade. Gillar jag inte. Inte bara för att de inte har tid för mig, nej nej sådant klarar jag av ;) Utan för att det inte är bra för dem. Sömnen blir lidande, förkylningarna ökar och att hela tiden känna att det hänger över en en massa saker som borde varit klara igår kan aldrig vara bra! Vill bara med detta inlägg visa att jag bryr mig och tycker ni ska stressa ner. Glöm inte att njuta av livet också! Jag vet att ni älskar era jobb, men vi är i början av våra arbetsliv det är många år kvar till pension... Ta hand om er själva!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0