Kalas.

I lördags var det ännu en vinkväll med bästa Vingänget. Jag agerade värdinna och temat för kvällen var kalas.

Menyn såg ut som följer:

Förrätt: Varm brietårta
Varmrätt: Kickis kalaskyckling med Elins hemmagjorda kalassallad ;)
Efterrätt: Lastbilsglasstårta

Stämningen var som alltid bra hög nivå och samtalsämnen betades av på löpande band. Konstigt egentligen, vi har setts nu ca en gång i månaden i många många års tid.. typ 5? Och ändå har vi så himla massa att prata om!

Efter svullandet så drog de flesta ut på stan för att dansa av sig lite av de värsta. Och svettigt blev det. Men skoj det hade vi. Jag var en riktigt lucky bastard och fick hem inte mindre än 3 urläckra kalaspinglor som sov hos mig. Pyjamasparty! Söndagen blev ett betydligt lugnare dygn... :)


Jag vet inte hur jag växte upp, men det där med en lastbilsglasstårta var helt nytt för mig.
Tur för mig att jag fick upptäcka den som vuxen, för smaskens vad god den var!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0