Vinisar!

Jag har ju ett kärt gäng som kallas vingänget. Varför det namnet egentligen? Jaa ni. Från början så sågs vi då o då och drack vin och åt ost. Gör vi iofs ibland också men nu finns det så mycket mer. Vet inte när det var men det började någon gång med att vi hade tema på våra kvällar. Och inte alltid kvällar vi ses, kan vara brunch på förmiddagen, picnic på eftermiddagen osv.

Den vi är hos är värdinna, väljer tema och står för varmrätt. Sedan får övriga fylla på med exempelvis för- och efterrätt, sallad, snacks, frukt ja ens egen fantasi som sätter gränserna!

Ikväll är Elin värdinna och temat är vår! Känns högaktuellt måste jag ändå säga.
Själv så får jag bara titta på när de andra äter och njuta av min påse hehe

Just nu tänker jag på vad kära Moomin sa "det är som sagt bara drygt en vecka. Sedan har du upp till 60 år kvar med bra mat."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0