Veckans mat+recept

Sådär nu är helgen över och dags att tänka på vad man äter igen.

Måndag: Båtmat
Tisdag: Medelhavsbiffar med yoghurtsås
Onsdag: Medelhavsbiffar med yoghurtsås
Torsdag: Lunch på stan
Fredag: Nässjömat
Lördag: Valborgsgrillning
Söndag: Lax

Lagade då medelhavsbiffarna idag och det var ju helt fantastiskt gott!

4 portioner

500 g nötfärs
några matskedar hackade soltorkade tomater
några matskedar yoghurt
lite salt och peppar

Blanda och stek 8 biffar

Yoghurtsåsen gjorde jag bara genom att blanda lite yoghurt, gurka och vitlökspulver.

Till detta serverade jag lite blandade salladssorter, några körsbärstomater och några fliser parmesanost.

Mums på en tallrik!

Tyvärr hann jag äta upp maten innan jag kom på att jag skulle ta en bild, så ni får nöja er med mina matlådor tills imorn.


Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Härligt att du gillade det :D



SV: Ja, det finns massor av recept under "Kost och recept". Lägger upp alla där om de är värda att läggas upp såklart ;)



En utmaning.. ja, jag ska fila på det!

2011-04-26 @ 22:10:39
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0