Mardröm i påsktider

Ni som känner mig vet att högtider inte riktigt är så påtagligt i mitt liv. Nej har inte ätit någon påskmat, inte dekorerat mitt hem med massa kycklingar och ägg..

Jag har dock fått ett påskägg av mamma, skickat ett påskkort till Elsa samt givit två påskägg, ett till mamma och ett till Elsa. Ja och så har jag ju faktiskt ätit några kokta ägg, men det gör jag året om... Det var min påsk det :)
... och nej jag har inte varit påskkärring vad ni än tror :P

Så det mest påskiga jag gjort denna helg var att drömma en mardröm i påskens tecken. Handlade om en påskkärring som var dvärg. Hon var riktigt ond och hade såna där ondskefulla ögon. Varför hon var ond vet jag inte. På något vis så lyckades vi stänga in henne i ett påskägg som var prickigt o rund som en fotboll. Jag och framför allt två andra (vet inte vilka två personerna var dock) började sparka boll med detta ägg, där den ondskefulla påskkärringen satt inne. Jag tror syftet var att hon skulle dö. Dock slutade det med att ägget sparkades långt bort, men vad händer? Jo påskkärringen har överlevt och kravlar ut.. Nu ska hon hämnas.

Då vaknade jag.. huja mig var riktigt kusligt när jag vakna!!


Obs! Är påskkärringen på bilden har inget med historian att göra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0