huvet är som gegga, halsen är som ett rivjärn och näsan är som en gummiboll...

... jag är alltså förkyld!

Trotsade detta och begav mig till tågstationen kl 7 imorse. Precis köpt en banan och ska kolla tåget på skärmen. Försenat. Tåget går 8.45. Eeeeeh what! De ropar samtidigt ut i högtalaren att tåget är försenat, står still utanför Stockholm. Eeeh what! Jag bestämmer mig för att skippa Nässjö. Betyder att jag får gå hela vägen till jobbet. Lugnt i vanliga fall men idag var det som att bestiga Mount Everest (kan jag tänka mig, för nej jag har inte gjort det i verkligheten). När jag stod nedanför Lasarettsbacken funderade jag faktiskt på att lägga mig ner i snön och sparka vilt kring mig. Kanske någon hade ringt psyk så kunde jag iaf fått komma inomhus.

Usch det var sådär faktiskt! Nu tänker ni att jag inte var tillräckligt påklädd. Nej det är klart att jag kunde haft mer på mig, men hade rejält med kläder på mig! Det jobbiga var mer den kalla luften som andades och halsen.. nej, kan bli att åka buss hem faktiskt. Ikväll kan det också bli varm glögg, filt och film!



Ungefär såhär känner jag mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0