Julfirandet 2010

Iår så har jag ägnat mig åt ett litet annat julfirande... Nämligen åkt till Tyskland som ni säkert vet. Kul att testa på något annat! Ska skriva ett längre inlägg och visa massa bilder men summerar lite kort såhär på julaftonen :)

 
PLUS

LIKA MED ÅRETS JULFIRANDE!

Jag är med andra ord i Lübeck i Tyskland.

I onsdags startade vi från Linköping för ett nattstopp i Malmö. I Malmö åts det på Jensens oc jag hann även träffa käre Olof för en öl, some cathing up och gamla minnen-prat. Igår så begav vi oss av mot Tyskland. Inte jättelångt till Lübeck så det gick ganska smidigt, inga snöoväder som stoppade oss mer än att det tog lite längre tid än vanligt kanske. På kvällen så var vi på julmarknad och åt middag på Rådhuskällaren. Cool restaurang och förvånansvärt god mat. För de ska ni veta, jag och maten här i Tyskland är inte riktigt bästa vänner så mina förväntningar var inte så höga.

Julaftonen började med hotellfrukost och sedan åkte vi till Hamburg. Riktigt läcker stad så dit vill jag defintivt återvända. Upptäckte en väldigt trevlig butik, synd bara att det var ca en kvart innan vi skulle åka från Hamburg. Blä på det liksom :) Julaftonskvällen spenderades med Glühwein, julbuffet, besök av en tomte och trevliga diskussioner med bordsgrannarna. En väldigt trevlig julafton!

Jag måste även varit en väldigt snäll tös iår då tomten var väldigt generös. Lite av de som låg i min julklappshög iår var Converse, filt, presentkort, bok, ugnsvante, choklad, kökshandduk med mera. Riktigt riktigt nöjd är jag!

Imorgon ska vi på någon utflykt, gå på någon marknad, besöka Travemünde och lite annat trevligt.

Får avsluta med att önska er alla en riktigt riktigt god jul!!

PS jag vet att jag iår bryter min jultradition med att inte skicka julrims-smset idag. Men telefonen är avstängd och kommer så förbli fram tills jag anländer till Sverige igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0